Nagy Attila 81 bringázás

2015.10.23 Péntek, 10:00:00

Szezonzáró kerékpártúra Romániában,Nándi és Szera szervezésével.

Útvonal:Baia Spire(Felsőbánya)-rövid kitérő a Mogosai tóhoz-Mara-Harnicesti (itt jobbra)-Hoteni-Cavnic-bánya-Surdesti-Danesti-Sisesti.

6 óra után indultunk Mátészalkáról,Nándin és Szerán kívül Fogarsi Peti jött még a túrára.Napra pontosan a 3 évvel ezelőtti túrára a,szlovákiai Polonini Nemzeti Parkba ugyan így 4-en mentünk.Szat és Lőrinz Pisti sajnos nem tudtak eljönni.

9 óra körül értünk Felsőbányára,itt a Lidl parkolójában kezdtünk neki a készülődésnek,ami egy kicsit hosszúra sikeredett.(kerékpárok leszerelése,felkészítése-átöltözés-könnyítés,rádiók(oko-toki) kiosztása Szerától-fényképek készítése helyi magyar segítségével stb.Rendkívül közvetlenek az itt élő Magyarok.Az egyik az autójából kiszállva egyből azt kérdezte,segíthet-e valamiben.

A hosszadalmas előkészületek után elindultunk a mogosai tóhoz.Itt található a mogosai sípálya,ahol már volt szerencsém egy párszor síelni.Kb 20-30 percet tölthettünk,majd indultunk tovább a Gutin hágóra az első hosszabb szerpentines emelkedőre.a hágó tetején bevártuk Szerát és Petit és gurultunk le ebédelni. Az ebéd a Gutin hágó utáni(37 km-nél) pisztrángos tóval kialakított vendéglőben volt.A lejtmenet elég kellemetlen volt a napsütés ellenére amúgy sem nagy hőmérsékletben.A kellemetlen hőségérzetet erősen befolyásolta,hogy a hágóra való feljutásban azért megizzadtam.

Az ebéd fantasztikusan finom volt,soha nem ettem még kukoricamorzsában kirántott pisztrágnot,isteni fokhagymaszósszal és kemencében sült kenyérrel.A hely elég felkapott.Bár most kevesen voltak,de kifelé jövet magyar túristákkal  is találkoztunk,akik Vásárosnaményból jöttek.

A finom ebéd után indultunk tovább.Harnicestinél útfelújítás során a friss azfaltozás után aszfaltréteg rakódott a gumijainkra,amit róbáltunk lekaparni,kevés sikerrel.Néhány km után azért csak lekopott.

Innentől számítva Cavnic bányáig szinte csak emelkedőn tekertünk.Még egyszer bevártuk Szerát és Petit,majd látván,hogy kevés időnk van sötétedésig Nándival együtt mentünk a kiindulópontig a kocsihoz.

Elhaladtunk amellett a szállás mellett is,ahol Januárban szálltunk meg a Cavnyik-bányai két napos síelés során.Ez után jött egy szerpentines rész,majd az utolsó kb 25 km majdnem végig lejtemenet.Itt Hála Istennek nem fáztunk,mint a túra első részében,így ez nagyon élvezetes volt a számomra.Bár a végén azért jött még egy-két rövidebb emelkedő,amit már egyeltalán nem kívántam,de sikerült jóval sötétedés előtt a kocsihoz érnünk.

Nem úgy Szerának és Petinek,utóbbinak még sajnos defektje is akadt.Cavnik-bányáig tudták a túrát befejezni.

Fantasztikusan jók ezek a túrák.Teljesen más élményt ad ilyen terepen tekerni.Remélem sok ilyenben lesz még részem.