Edzésleírás
Most mentem másodszor a Giant-tel és megint 31 feletti átlagot az eredeti sz@r műanyag pedállal ráadásul. Egyre inkább azt gondolom, hogy a régi Trek volt gáz állapotban (mondjuk nem szoktam karbantartani). Magamtól,nulla edzéssel nem lehetek ennyivel gyorsabb.
Másrészt a gumik fele ennyire voltak mindig felpumpálva, az sem segíthetett a sebességen. Így pedig sokkal könnyebb haladni. Volt egy kis szél is most, de fújt mindenhonnan,mert kört mentem. Örültem, hogy a pulzust is fel tudtam tornázni "futószintre".
cég-Pölöske-Misefa-Kemendollár-Zeg. (totomi1-el találkoztam a végén,szembe jött)
Idő | Táv (km) |
Tempó (p/km) |
Seb. (km/h) |
Szint (m) |
Pedál fordulat |
Minimum pulzus (bpm) |
Maximum pulzus (bpm) |
Átlag pulzus (bpm) |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
01:42:00 | 52.99 | 01:55 | 31.17 | 50 | 0 | 0 | 0 | 137 |
Tudom, de nem vagyok egy technokrata, inkább nem költök rá és legyek lassabb a forgóalkatrészek avulása miatt, az edzésterhelés így is megvolt, max. néha idegeskedtem,hogy mi a szarnak nem haladok, de ezt ugye magamnak köszönhettem:)
Most ott tart a Trek, hogy szerintem 3-4 éve nem volt rajta se lánc, se racsnicsere, így annyira elkopott/megnyúlt, hogy ha nagytányérra felteszem a láncot, már elpörög rajta nagyobb nyomatéknál, ez már balesetveszély...
Eszméletlen, hogy ilyen kevés bringás edzéssel, egyedül - és sz*r műanyag pedállal - megint
ilyen átlagot nyomtál. Nem tudom ezt hogyan csinálod... Mi a titkod? :)) Ha csak annyit bringáznék
mint te, akkor még úgysem lennék sehol... Nem értem ha tudsz arról hogy sz*r állapotban van a
bringád, miért nem tartod karban? Nem kell annyira sok törődés és ha figyelsz rá, meghálálja :-)
De bizonyos időközönként érdemes szervizbe is betolni, ha nincsenek otthon szerszámaid.
A guminyomást is érdemes kb. 2-3 hetente ellenőrizni és ha kell, akkor fújni bele. Ez a művelet
a két kerékre összesen kb. 5 perc. Országútinál nem túl egészséges a túl alacsony nyomás,
mert lassabban is haladsz és könnyebben kaphatsz defektet ill. felütheted. Azért erre a Giantre
jobban vigyázz mint a Trekre :-) Egyébként - amennyit futtában láttam - jól néz ki a géped. Azt
hittem, nem vettél észre. Én is csak utolsó pillanatban jöttem rá, hogy te vagy az :) Szép kis edzés volt.
totomi1 4038 napja
Azt már korábban is beszéltük, hogy a Trek-re legalább annyit költs, hogy ne legyen balesetveszélyes
és normálisan lehessen vele közlekedni. Az esetedben - az amoritzáció által - amit kb. rá kellene költeni:
bovdenezés (3-4 ezer ft) - ha nem vált rendesen, ki van szőrösödve, vagy szorul, meg van törve stb...
Aztán fékbetétek (csak a gumi) 4 db 3 ezer ft. 9-es lánc: kb. 4-5 ezer ft. 9-es sor: kb. 8-10 ezer ft.
Szervizben még érdemes átnézetni az első/hátsó agyat, középrészt tisztíttatni, kormánycsapágyat
ellenőrizni, hogy nincs-e kottyanás, kerekeket centírozni, ha szükséges. Szóval ha kb. 15-20 ezret
ráköltenél, akkor nem szívnál vele annyit - mint pl. amikor mentünk Szentgotthárdra - és évekig szinte
hozzá sem kellene nyúlnod. Szerintem ennyit megérne a dolog, ha még használni szeretnéd másodbringának.